Paiements refusés avec LCL (DSP2 ?)

Bonjour,
Depuis quelques semaines, le paiements (online ou chez les commerçants) au delà d’un certain montant (30€ ?) sont refusés avec ma carte VISA LCL. Le service carte de LCL me dit que les transactions opérées par Curve ne seraient pas confirmes à DSP2?
Avec vous des cas similaires?
Merci

Since a few weeks payments (online & retail) over a certain amount (30€ ?) are beeing denied with my VISA card issued by LCL (French bank). LCL teams claim that transactions processed by Curve are not PSD2 compliant? Did you face the same type of issues? Thanks

La version Française d’Erste Bank?

Bonne chance…

Pas complètement… dans mon cas c’est juste une de mes cartes qui ne fonctionne pas.

Bonjour, les retours du support de Curve seront bien intéressants. Les pbs de 3DS semblent loin d’être bien réglés partout et on a encore régulièrement des refus sur certains sites marchands. Par contre je n’ai pas eu de refus liés à une carte en particulier (Fortuneo, Boursorama).
Bonne soirée

In the case of Erste Bank, it was also just the Erste Bank card that wasn’t working anymore with Curve for the exact same reason… :point_down:t2:

So it’s a case of proving to LCL that Curve is actually compliant. In the case of Erste Bank Curve helped Curve users to prove that.

Thanks
I have a support ticket open… will wait for Curve information

Hi,

In my side I’ve “declined” payments with Fortuneo, Boursorama and BforBank (french banks)
From time it works, from time it doesn’t work.
I’m speaking about payment with Samsung Pay and Curve.
Even Anti-embarrassment mode doesn’t work.
Waiting that Curve service becomes more robust, in france.

Regards,

1 Like