Problem with adding a TARGOBANK Visa Card (Germany)

Hi all,

a few weeks ago i received a new Visa Debit from TARGOBANK which replaces my old V PAY card. As i was alread using my TARGOBANK Visa Credit within Curve i expected that it would easily be possible to add the Visa Debit as well. But adding this card still fails since March. I’m already in contact with Curve.

Yesterday i received a replacement for my TARGOBANK Visa Credit (BIN 490829) because it will expire shortly. As mentioned before this card was already linked to Curve and i really use it a lot. So i expected that updating the card details would be no problem at all. Now after deleting my expiring Visa Credit i’m not able to add the new card to Curve and facing the same issues as with the Visa Debit (BIN 439556).

When i add my card details the Curve app opens the card verification screen but only a loading progress icon is visible. After a few moments the app asks again for the CVV code. Once i entered the CVV i receive a information from TARGOBANK that a 3D-Secure challange was requested but the curve app does not show any screen which allows to confirm anything. Then an nearly endless loop begins which requests the CVV again and again. Every time i enter the CVV but after several tries the Curve app displays “Attempts Exceeded”.

I already reported that within the current support ticket but i don’t see any progress so far.

Best regards

@Curve_Joel could you maybe help? I was always so satisfied using Curve but it got completely useless now that i can’t use any of my cards :sob:

Best regards

Hi,

i just tried it again and was able to complete the 3D Secure authentication for both Cards. I don’t know if Curve has changed anything. If yes, settings now seem to be right. :star_struck:

Guten Morgen Daniel, ich habe ganz genau das gleiche Problem mit meiner Visa Karte von der Targobank. Hast du noch einen Tipp für mich.

@Curve_Joel good morning, same card, same Company, same problem

Viele Grüße

Hallo Timo,

von einem auf den anderen Tag ging es plötzlich. Hatte angenommen, dass Curve etwas unternommen hat. Erstaunlich, dass das Problem nun wieder auftritt.
An welcher Stelle scheiterst Du? Auch bei der 3D-Secure-Authentifizierung?

Viele Grüße

Hallo Daniel, danke für die Rückmeldung. Ja, ich bleibe bei der Secure-Überprüfung hängen. Ich erhalte von der Targobank - App den Hinweis zur Freigabe und erteile diese auch. Bis dahin sieht alles gut aus, aber in der Zwischenzeit fordert mich die Curve-App bereits erneut zur Verifizierung auf … ein Teufelskreis. Bestimmt schon 25 Mal versucht in den letzten 8 Tagen. Die Curve-App bleibt dann auch an dieser Stelle hängen. Erst nach einigen Falsch-Eingaben kann ich den Prozess in Curve neu beginnen… mit dem bekannten Ergebnis. @Curve_Joel

Das ist exakt das Problem, das ich auch hatte

Bist Du nur für easyTAN registriert, oder nutzt Du auch mTAN? Wenn ja, könntest Du Dich mal von easyTAN abmelden und versuchen, ob Du die Karte dann hinzufügen kannst. Ich habe das Gefühl, dass es zwischen der Anfrage in der Curve-App und der Bestätigung in der TARGOBANK Banking-App scheinbar einen Timeout oder dergleichen gibt.
Denke in dem Fall aber daran, dass es 24 Stunden dauern kann, bis Du easyTAN wieder nutzen kannst, wenn Du Dich danach wieder bei dafür registrierst.

@Curve_Joel I guess that there is still an issue with adding a TARGOBANK Card in combination with 3DS Authentication via TARGOBANKs Banking-App. When i was facing that issue i could confirm the 3DS in TARGOBANKs Banking-App but in the meantime the Curve App already ran into an error. Maybe something like a timeout?

Definetely not a timeout issue since I have the same bug when trying to add my Plutus card.
Curve asks over and over again for the CVC, I receive a 3DS code everytime from the Plutus app but never receive a prompt in the Curve app to enter the 3DS code, only CVC again.

Others were able to add their Plutus card using Iphones, maybe its an android (+visa) issue?

2 Likes

Hallo Daniel, danke für die Infos. Habe die Targobank-App umgestellt auf mTan aber leider ohne Erfolg. Die Curve-App wiederholt immer und immer wieder die Validierung der Karte. Habe ein Xiaomi Mi 9T Pro, vielleicht liegt es auch an der Hardware…

Wie gesagt, das Problem habe ich auch aktuell mit einer Visa Karte + Android, liegt also nicht an der Targobank

Dann bin ich mit meinem Latein auch am Ende. Kann aber auch nicht mehr rekonstruieren, wie ich es letztendlich geschafft habe.

Ist einfach ein aktueller Bug in der Curve app, müssen wir auf einen Fix warten

This topic was automatically closed 7 days after the last reply. New replies are no longer allowed.