Refused but not declined!

Hello, it happened to me some weeks ago with a French merchant, Cdiscount. The transaction was refused by the merchant but not indicated as declined in Curve. More than that it was first indicated as pending. It was then debited from my bank account! It does appear as a normal transaction in Curve now. I cannot get a proper answer from Cdiscount up to now. I’m afraid it just happened again, this time with Intermarché: transaction refused by Intermarché but apparently accepted by Curve (not declined). As I had to use another card to pay Intermarché, I’m afraid that once again I might be debited twice!!! Hope I’m clear?
Is that a bug on Curve side? Any comments, any help (from Curve?) will be much welcome.
Happy Christmas EDIT: it did happen once again with Intermarché. Exactly what I feared. Will I use the Curve card again? Not sure, I don’t trust any longer.
Could the Curve team react on that?

same thing here (Poland), few diffrend merchants checked. all transactions debited but rejected. ;-(

Same thing just happened to me charging Revolut.

A post was merged into an existing topic: [Resolved 13:03] Problem with payment

Hello, I should have entitled this post ‘declined or not declined?’
In some cases, the merchant will decline the Curve card. For various reasons often discussed here. In such cases, the transaction should be indicated as declined by Curve as well. Why does it happen sometimes that the transaction is indicated as pending then validated by Curve … ? With some obvious complications afterwards.
Curve support does not comment on such cases …

I suppose it is a long-standing problem of not marking declined transactions clearly as declined - there is quite long thread to discuss the issue of better indication: Decline reason - #40 by RA1

For instance, take yesterday’s issue: For me, the only indication of a declined (and refunded) transaction was disabled GBiT (go back in time), but I was missing clear indication that the transaction was declined (and possibly refunded).

Edit: I am using Curve on iOS - I don’t know if the user interface is better on Android.

Bonsoir,

Je pense connaître la raison.
Votre carte principale où sont pris les paiements curve devait avoir atteint sa limite.
Le paiement est donc “declined” sur cette carte là.
Grâce à l’“embarassement mode” la carte curve a payé avec l’une de vos cartes secondaires enregistrée.
Cdiscount et inter ont bien été payé mais la transaction reste comme “declined” sur votre application curve dans le sens “refusé sur la carte principale” et appliqué sur une carte de “secours”.

Il faut ouvrir un ticket helpdesk pour que les équipes transforme ce “declined” en “going back in time” possible.

Est-ce clair ?
Cordialement

1 Like

Non car j’ai l’impression que vous n’avez pas compris le problème : le marchand a refusé le paiement et donc la commande (Cdiscount), mais Curve l’a encaissé quand même.
Bonne soirée

Bonjour,

En effet je n’avais pas compris.
Cela est en effet bizarre comme situation surtout considérant que la mastercard CURVE en elle même est “inerte” seule. Elle est juste une “copie” de notre carte principale sur lequelle elle s’adosse pour pouvoir être utilisé en tant que moyen de paiement.
Dans votre situation je verrais avec cdiscount d’avoir une preuve de non paiement et l’envoyer au helpdesk curve.

Quand je disais “encaissé par Curve” je sous-entendais par la carte sur laquelle pointe Curve bien sûr … Mais c’est bien Curve qui est responsable de ça. Bonne soirée

Pas sur que Curve soit responsable de votre situation.
Cela peut venir du site de paiement de cdiscount qui a reconnu l’intitulé crv* comme une tentative de fraude.
Pour ma part mes 1ers paiement via curve se sont retrouvé bloqué par la BNP qui pensait qu’on avait piraté ma carte.

Je ne sais pas. Cdiscount a déjà accepté la carte Curve plusieurs fois auparavant. Dans les faits, Cdiscount a refusé cette fois-ci mais Curve a fait comme si l’achat avait été accepté.